Program Partnerski
PROGRAM PARTNERSKI, zwany również programem afiliacyjnym jest to narzędzie Internetowe, które daje każdej osobie możliwość wygenerowania dla siebie dochodu.
Za pierwszy na świecie uznawany jest program partnerski stworzony przez księgarnię Amazon.com. Namawiał on „afiliantów” do zamieszczania na swoich stronach linków do książek sprzedawanych przez Amazon.com. W zamian za to oferował procent od sprzedaży.
– cost per click (organizator płaci za każde kliknięcie i przejście unikalnego użytkownika na swoje strony internetowe),
- cost per lead (firmy stosujące takie programy płacą swoim partnerom za pozyskanie danych telearesowych tworząc bazę danych potencjalnych klientów,
– cost per sale (partner zarabia prowizję od każdej sprzedaży, która została zainicjowana niego).
– programy dwupoziomowe – te programy mają strukturę podobną do firm typu „network marketing” (np. Amway, Avon), gdzie prowizja składa się z dwóch części, pierwszej – prowizja za sprzedaż i drugiej wynagrodzenie za pozyskanie kolejnego partnera.
– programy długoterminowe – w takim programie uczestnicy mogą długoterminowo zarabiać pieniądze na aktywności użytkowników, których przyprowadzili do sprzedawcy.